ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Skąpe
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymiana lub utrata dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Wymiana lub utrata dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Wymiana lub utrata dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko do spraw obywatelskich i działalności gospodarczej

Ogłoszono dnia: 2003-07-18 12:03:22

Termin załatwienia

30 dni

Osoba kontaktowa

Jan Czarnuszewicz

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3

Telefon kontaktowy

068 3419212, 3419213, 3419227 wew. 28

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3

Wymagane Dokumenty

Opis
Dowód osobisty należy wymienić:
1. W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym należy wystąpić o jego wymianę w terminie 14 dni od dnia doreczenia dokument stwierdzajacego zmianę.
2. W razie upływu jego ważności, uszkodzenia lub powstania innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby posiadajacej dokument.
W przypadku, gdy dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie, a w dokumentacji dowodowej znajdują się odpisy aktu stanu cywilnego to ich ponowne załączenie nie jest wymagane.

Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek godz. 7.00 - 15.00
wtorek - piątek godz. 7.00 -15.00
 
Podstawa prawna
1. ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. 01.87.960),
2. rozporządzenia: wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych ich wymiany i zwrotowi lub utracie (Dz.U. 00.112.1182 ze zmianami) i opłacie za wydanie dowodu osobistego (Dz.U. 00.105.1110).
 
Wymagane dokumenty
1. osobiste złożenie wypełnionego i podpisanego wniosku
w przypadku maloletniego wniosek należy złożyć w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, wniosek powinien być przez niego potwierdzony,
2. aktualne dwie fotografie o wymiarach 35 x 45 mm
przedstawiające osobę w pozycji lewego półprofilu z widocznym lewym uchem, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami.
(Wyjątek stanowią osoby noszące nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania oraz osoby z wadami narządu wzroku. Dokumentem poswiadczajacym uprawnienie do załącznia fotografii przedstawiajacych osoby w ciemnych okularach, czy w nakryciu głowy jest odpowiednio orzeczenie o stopniu niepełnosprawności z powodu wady wzroku lub zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.)
3. dowód wpłaty
opłatę w wys. 30 zł wnosi się na podstawie rozporządzenia o opłacie za wydanie dowodu osobistego na konto podstawowe urzędu.
Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.
Dokumentem uprawniający do zwolnienia z opłaty za dowód osobisty jest zaświadczenie właściwego organu do spraw pomocy społecznej o korzystaniu ze stałych form tej pomocy.
4. odpisy skrócone
a) aktu urodzenia w przypadku osób, które nie wystąpiły w związek małżeński,
b) aktu małżeństwa z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku (dokumentu tego nie dostarcza się wtedy, gdy akt małżeństwa znajduje się w księgach stanu cywilnego urzędu, w którym osoba ubiega się o dowód).

Oryginały złożonych odpisów stanowią dokumentację wydanych dowodów osobistych i pozostaja w urzedzie gminy. W sytuacji, gdy wnioskodawca nie posiada odpisu aktu urodzenia lub małżeństwa zobowiazany jest zwrócić się do tego urzędu stanu cywilnego, gdzie odpis został sporządzony.

Wniosek i odpis na podstawie ustawy o opłacie skarbowej są zwolnione z opłaty.

Czas realizacji

sprawa załatwiana w terminie 1 miesiąca

Opłaty

30 zł.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony